.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه كسي پيروز انتخابات است؟
کروبی با انرژی وصف ناشدنی و خستگی ناپذیر چنان برنامه های روزانه خود را تنظیم می کند که گویی تردیدی در پیروزی ندارد، میر حسین موسوی بدون تبلیغات پر هیاهو مانند سیاستمداری کارکشته عمل می کند که ضرورتی برای شتاب دادن به اقداماتش نمی بیند،احمدی نژاد از قبل خود را بیمه کرده است، بیش از نیمی از مردم کشور را از نزدیک دیده، مشکلات طبقه ضعیف را مد نظر قرار داده، اما رضایی...
چه كسي پيروز انتخابات است؟

حمايت گروههايي از احمدي ن‍‍‍ژاد، تشكيل شوراي صيانت از آرا توسط موسوي و كروبي، عزيمت محسن رضايي به قم، براي مشورت با آيات عظام و بزرگان دين تحولات تازه انتخاباتي كشورند.

20 اردیبهشت یعنی کمتر از دو هفته دیگر دفاتر ثبت نام وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری گشوده می شوند. از روز 20 تا 24 اردیبهشت تکلیف حاضرین نهایی در انتخابات روشن خواهد شد.

هنوز خلف خاتمی در بین اصلاح طلبان نتوانسته بدرستي شناسایی شود، گر چه بسیاری انتظار داشتند با حضور میر حسین یکپارچگی و امید به یک دوم خرداد دیگری در کشور با پیروزی اصلاح طلبان تحقق پیدا کند، اما این اتفاق به هر دلیل نیفتاد.

کروبی با انرژی وصف ناشدنی و خستگی ناپذیر چنان برنامه های روزانه خود را تنظیم می کند که گویی تردیدی در پیروزی ندارد. از استان مرکزی به دانشگاه ها می رود و از دانشگاه ها به میان مردمی که در دفترش به دیدارش رفته اند. او رگ همه را در دست دارد، گشتهای ارشاد را جمع می کند، به خانم ها وزارت می دهد، دانشجویان ستاره دار را به دانشگاه برمی گرداند، به همه کسانی که ظلمی تحمل نموده اند رسیدگی می کند، و هیچکس هم تردیدی نمی تواند بکند، کروبی آنچه را بخواهد می تواند عملی کند.

میر حسین موسوی بدون تبلیغات پر هیاهو همچنان امیدوار به پیروزی، طرحها و برنامه هایش را تنظیم می کند، با احزاب و گروه ها دیدار می کند و البته کمتر رغبتی به هماهنگی با خواسته های احزاب و همینطور سفرهای استانی نشان می دهد، میر حسین مانند سیاستمداری کارکشته عمل می کند که ضرورتی برای شتاب دادن به اقداماتش نمی بیند، شاید تحلیل او اینست که خستگی طبقه متوسط از اقدامات بدون کارشناسی دولت نهم بخودی خود رای ها را بسمت او روانه خواهد ساخت، البته او موفقیت خود در نخست وزیری دوران دفاع مقدس را دستکم نمی گیرد.

اگر چه کنار نرفتن هیچیک از كانديداهاي اصلاح طلب به نفع دیگری، خود مهمترین ناهماهنگی در جبهه اصلاحات شمرده می شود، اما مدیریت فعلی پرهیز از رویارویی، بسیار حسابشده و دقیق صورت گرفته است. اصلاح طلبان اگر حتی در این دور از انتخابات نتوانند به کرسی ریاست جمهوری دست یابند عملا نشان می دهند که برای 4 سال بعد دست خالی نخواهند بود و بسیاری از اصول رقابت را در درون جبهه خود رعایت می کنند.

اما در این سو، احمدی نژاد با مهارتی تمام عیار و بدون آنکه به روی خود بیاورد تمام اتفاقات در صحنه انتخابات را زیر نظر دارد، او از قبل خود را بیمه کرده است؛ بیش از نیمی از مردم کشور را از نزدیک دیده، مشکلات طبقه ضعیف را مد نظر قرار داده، و بی اتکا به هیچ یک از احزاب و گروه ها تصمیم خودش را عملی ساخته است، او مطمئن از اینکه ساختار اجتماعی و انتخاباتی کشور بیشتر از آنکه وابسته به احزاب و طبقه میانی کشور باشد، به شخصیت فردی رئیس جمهور توجه خواهد نمود، به نمایش قدرت و اراده شخصی اش پرداخته و امروز در تمام جلسات نیز به صراحت اعلام می کند که منتظر حمایت هیچ گروهی نیست، و با كانديدا نشدنش، توانسته است مديريت رسانه هاي دولتي را در دست داشته است.

اما رضایی که همه می دانستند حتما برای آمدن خودش و یا فردی که تایید او را داشته باشد تردیدی ندارد، تصمیم نهایی و دشوارش را بالاخره گرفت، او امروز در قم بیانیه حضورش را ممهور به مهر علمای قم نیز می نماید تا کسی در اصولگرا بودنش با وجود ایستادنش در مقابل احمدی نژاد، نتواند تردیدی ابراز نماید. محسن رضایی ظاهرا مستقل وارد می شود ولی نمی توان شک کرد که او با هماهنگی هایی برای حضور جلو می آید. آیا لاریجانی رسما چند روز مانده به انتخابات حمایتش را از رضایی اعلام می کند؟ آیا قالیباف، و ولایتی،همراهی نزدیک با رضایی را عملی خواهند نمود؟ کابینه او که بسیاری معتقدند دایره بزرگی از معتدلین هر دو جناح را در بر خواهد گرفت، و برنامه های مدونش، بطور قطع از برگهای برنده رضایی هستند.

صحنه انتخابات ناگهان دگرگون شده، ورود کاندیدایی دیگر امر بسیار بعیدی است، اگر چه هیچ چیز در ایران قابل پیش بینی نیست، هنوز نه هاشمی رفسنجانی، نه جامعه روحانیت مبارز، نه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، و نه ائمه جمعه و علما و نه شخصیت های مهم کشور هیچیک، بصورت سربسته هم، اعلام موضع ننموده اند، هیچکس نمی تواند تاثیرگذاری عمیق شخصیت ها و اين نهادها را در روز انتخابات نادیده بگیرد.

رضایی هنوز برگ برنده خود را رو نکرده است، آیا او ناگفته هایی برای روزهای نهایی انتخابات نگه داشته است؟ آیا کابینه پیشنهادی و تعیین معاون اول، پیش از انتخابات، و برنامه های جدیدش واقعا همه را غافلگیر خواهد نمود؟ آیا او وعده هایی برای حمایت دریافت نموده است؟ هیچکس جواب قطعی این سئوالات را نمی داند، اما حضور ناگهانی او اتفاقات جدیدی را رقم زده است.

آيا دور جديد تحولات انتخاباتي، شور و هيجان جديدي به فضاي كشور خواهد داد؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 ارديبهشت 1388
بی شک حضور این 4نفر فضای انتخابات را زیباتر خواهد کرد.حضور دکتر رضایی با درایت و برنامه های مدون خودش جای تقدیر و تفکر دارد . او که برنامه های پیشبردی و اقتصادی بسیار خوبی برای کشور داده و برخی از آنها با زیرکی و البته کمی تحریف (!) توسط رقبایش مورد استفاده و شعار تبلیغاتی از دوره نهم ریاست جمهوری تا حالا قرار گرفته است آیا برگهای برنده خودش را رو خواهد کرد؟! آیا این دکترای اقتصاد برنامه های اقتصادی خودش را که مورد تایید همه اساتید و مجمع تشخیص مصلحت نیز بوده اجرا خواهد نمود؟؟ او که با رگ خواب مردم بازی نکرده و غیرت ایرانی را با دادن وامهای 500 هزارتومانی بی ارزش خرد نکرده و سیب زمینی رایگان بر سر سفره مردم نگذاشته ! آیا امید را در دل این مردم زنده خواهد کرد؟ آیا مردم به فرمانده جنگ خودشان که زمانی امیدها در دل مردم کاشته بود وفادار خواهند بود؟
نا شناس 8 ارديبهشت 1388
من به شجاعت و صداقت و منش و مردانگی کروبی و عمل به شعار و پشتکارش ایمان دارم و افتخار میکنم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.